Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009

"Και πάλι για το ψεύτικο ρητό του Ισοκράτη" ... Του Ν. Σαραντάκου

Για να θυμίσω σύντομα τα γεγονότα, στις 10 Δεκεμβρίου ο Ελεύθερος Τύπος δημοσίευσε πρωτοσέλιδο, με τεράστια γράμματα, και σε μαύρο φόντο, το εξής ρητό που αποδιδόταν στον Ισοκράτη:

Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.

Το πρωτοσέλιδο έκανε μεγάλη εντύπωση. Όπως όμως έγραψα σε σημείωμά μου, το ρητό είναι πειραγμένο. Η φράση για «δημοκρατία που αυτοκαταστρέφεται» είναι προϊόν ερμηνείας ή φαντασίας, όπως κατασκευασμένη είναι και η φράση «κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας».

Το ρητό-μαϊμού δεν είναι επινόηση της εφημερίδας· κυκλοφορούσε από παλιά στο Διαδίκτυο. Όμως, η εφημερίδα έσπευσε πολύ πρόθυμα να υιοθετήσει και να προβάλει τη λαθροχειρία, επειδή, όπως πολύ σωστά γράφει ο Ιός «αυτή η φράση-μαϊμού του Ισοκράτη εξυπηρετούσε την πολιτική σκοπιμότητα της στιγμής».


Αναδημοσιεύω από τα Παρακείμενα του Ν. Σαραντάκου. Η συνέχεια εδώ.

ΥΓ δικό μου...Διότι με ταράξανε να μου το στέλνουν το ρητό με mail και πολύ εθύμωσα.

Διότι μου χρεώνουν ότι κακό συνέβη ή δεν συνέβη τις ημέρες των κοινητοποιήσεων και βέλαξα από τα γέλια.

Διότι...δεν "μου" χρεώνουν τα θετικά των ημερών.

Διότι είμαι και αριστερή, τι να κάνουμε;


Ο Μάνος Χατζιδάκις για την παράδοση...

Ο Μάνος Χατζιδάκις για την παράδοση...
Ένα κείμενο επίκαιρο, αντίδοτο στην βλακεία που διεκδικεί εύσημα πατριωτισμού... με ένα "κλικ" στην εικόνα διαβάστε το...

Μάθε πόσο μετράει η υπογραφή σου...