Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

«Κάθε Πέμπτη μια ιστορία: Τα λάθη και τις επιτυχίες.»



Έχω και πάλι συνείδηση, μια παράξενη συνείδηση του εαυτού μου, κάτι έχω στο στόμα. Κάτι κρύο και σκληρό, αλλά δεν νιώθω την αποπνικτική αίσθηση της ασφυξίας. Σταδιακά εμφανίζοται τμήματα μνήμης αλλά μέσα από τα σύννεφα. Ναι, θυμάμαι ένα ποτό με κιννάβαρι και χρυσό (1) με σκοπό να γίνομαι αθάνατος. Zhang Wu, ο αλχημιστής του βασιλείου, ήξερε ότι αυτό το παρασκεύασμα μπορούσε να μου δώσει την αιώνια ζωή και, αν πέθανα κάτα λάθος, θα ήμουν πνεύμα αιώνια με τις τρεις ψυχές μου (2) ασφαλείς. Ωστόσο,κάτι έχει συμβεί κατά τη διάρκεια αυτής της τελετής, θα έπρεπε να πεθάνω γιατί τώρα έχω αναγνωρίσει το κομμάτι νεφρίτης πέτρας μεταξύ τα χείλη μου (3). Αλλά δεν μπορώ να βρω πού να κρατηθώ την αθάνατη ζωή του πνεύματος μου (4).


Yu Qi Wei, πρώτος βοηθός του δέκατου τέταρτου συμβούλου του διευθυντή του αυτοκράτορα και συμβολαιογράφος της τρίτη σύζυγου του αυτοκράτορα, αγνόησε ότι αν πέθανε πριν γίνει η φώτιση την τρίτη ψυχή, θα έγινε θνητός φάντασμα χωρίς μέρος για να επιστρέψει (5).



(1) Το κιννάβαρι ή υδρόθειο υδραργύρου, που αναμιγνύεται με χρυσό ή μόλυβδο, ήταν δηλητήριο σε αυτούς που το έτρωγαν όταν προσπαθούσαν να είναι αθάνατοι. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται "εξωτερική αλχημεία", η "εσωτερική αλχημεία" προσπαθεί να καταφέρει την εσωτερική ισορροπία. Η Συνθήκη ταοϊστική της δεύτερης μτχ αιώνα που ονομάζεται "Wei P'oyang" θεωρείται το παλαιότερο βιβλίο της κινεζικής αλχημείας.
(2) Όταν είμαστε στη μήτρα παίρνουμε την "φεγγάρο ψυχή" ή "πo", κατά τη γέννηση και την πρώτη ανάσα πέρμουμε το "σύννεφο ψυχή" ή "χουν" και με την εμπειρία ζωής και τα τρόφιμα της σωστά, μπορούμε να πάρουμε το «πνευματικό φως» ή τρίτη ψυχή, τότε καταφέρουμε την αθάνατη κατάσταση.
(3) Ορισμένοι "χουν" προσπαθούν να επιστρέψουν στον ουρανό, έτσι, κατά τη διάρκεια της τελετουργικής κηδείας κάνανε πολλές προσφορές για να μην δεν περιφέρονται άσκοπα. Όταν κάποιος πίστευε ότι ένα "χουν" είχε επιστρέψει, έβαλε μία νεφρίτη πέτρα στο στόμα που εμπόδισε το "χουν" να βγαίνει.
(4) Στην Κίνα πίστευαν ότι όλοι οι νεκροί έγιναν φαντάσματα ή πνεύματα, αλλά αν ένα άτομο πέθανε πρόωρα ή βίαια, η τρίτη η ψυχή του ήταν ελλιπής και δεν θα μπορούσε να είναι αθάνατος.
(5) Τα φαντάσματα στην Κίνα ήταν ονομάζοται «εκείνοι που δεν έχουν θέση να επιστρέψουν» και δεν ήταν αθάνατοι, κατά κανόνα προκαλούν προβλήματα μετά την αποχώρηση από το θνητό σώμα και κατά τη διάρκεια αναζήτησή τους για ένα μέρος για να επιστρέφουν.

Ο Μάνος Χατζιδάκις για την παράδοση...

Ο Μάνος Χατζιδάκις για την παράδοση...
Ένα κείμενο επίκαιρο, αντίδοτο στην βλακεία που διεκδικεί εύσημα πατριωτισμού... με ένα "κλικ" στην εικόνα διαβάστε το...

Μάθε πόσο μετράει η υπογραφή σου...